Urmăresc de ceva timp modul în care lumea se prezintă în diversele întâlniri offline și online – trăim într-un mediu hibrid și acest lucru nu se va schimba prea curând. Au cam dispărut cărțile clasice de vizită fiindcă de la un moment dat oricum pierdeai șirul cărților de vizită date și primite. Apropo de cărțile clasice de vizită, este o scenă extraordinară în American Psycho despre modul în care niște oameni de business își schimbau între ei cărțile de vizită și analizau calitatea hârtiei, a imprimeului, a culorilor. Cam așa mi-am ales și eu cărțile de vizită făcute la Mișu la Agrafa – best of the best.
Munca hibridă înseamnă tranziția dinspre cartea de vizită print spre „cartea” de vizită online.
Revenind, în 2021 fiindcă nu prea ne vedem atât de des fizic cât ne vedem online, cărțile de vizită au devenit referințele digitale ale fiecăruia. Mai pe scurt, cartea ta de vizită este ce se găsește despre tine pe Google. Ești la o căutare distanță. Parte a cărții tale de vizită este site-ul personal, pagina ta, blogul tău, pagina firmei tale sau pagina despre tine de la firma la care lucrezi, profilul de LinkedIn, profilul de Facebook, profilul de Instagram, profilul de TikTok. Totul este indexat astăzi și totul este găsibil.
La întâlnire te duci îmbrăcat adecvat, cu mașina potrivită, cu laptop, telefon, spălat și parfumat. La întâlnirile online te duci cu rezultatul tău din Google în spate.
Mor când văd consultanți de business cum ne explică regulile de bună purtare pe care ei le recomandă când cineva merge la o întâlnire sau la un interviu. Cum alegi culoarea costumului, cum alegi culoarea cămășii, a cravatei, la fete cum trebuie ales deux piece-ul, fusta sau rochia, pantofii etc. Cum îți prezinți CV-ul, scrisoarea de intenție, experiența etc. Ca apoi acești consultanți să își lase site-urile în paragină arătând ca niște vome expectorate de dinozauri din cretacic. Căutându-i pe Google afli de mizeriile făcute pe la diverși clienți, tâmpenii debitate la diverse conferințe sau bârfe despre situațiile familiale.
Detaliile contează. Și offline și online.
Da, contează să mergi la o întâlnire spălat, parfumat, îmbrăcat adecvat (costumul nu te ajută întotdeauna). Contează însă și laptop-ul pe care îl pui pe masă. Dacă scoți o janghină de 5kg și o trântești pe masă nu cred că vei crea o impresie potrivită tarifului pe care îl vei pretinde. Dacă janghina este și murdară, cârâie și pute (da, laptop-urile necurățate put oribil) te-ai asigurat că vei pleca așa cum ai venit. Dacă intri într-o întâlnire online cu o cameră nasoală, cu un background urât, prost luminat și îmbrăcat într-un tricou de casă de asemenea îți cam pierzi credibilitatea. Toate acestea sunt detalii care contează, însă nu sunt suficiente pentru a-ți creiona o impresie pozitivă în mintea și în inima clientului. Fiindcă contează ce spui când deschizi gura. Contează ce se găsește despre tine pe net. Contează ce spun clienții, colegii, partenerii despre tine.
Aveți grijă de cartea voastră de vizită.
Zilnic văd oameni talentați care ratează primirea unor proiecte potrivite talentului lor fiindcă nu abordează clientul controlând toate detaliile imaginii lor. Asta nu înseamnă că nu ai voie să îți apară copilul în call – dimpotrivă, acest lucru umanizează întâlnirea dezumanizată de limitele call-ului online. Înseamnă că trebuie să ai grijă cum te îmbraci, cum cade lumina pe tine, cum te auzi dar și ce spui și cum spui. Văd oameni talentați care vin la întâlniri îmbrăcați la mișto – pe câțiva i-am văzut sparți sau băuți – și care apoi se plâng că nu au contracte. Nu așa merge. Toată imaginea voastră face parte din noua voastră carte de vizită.
2 comentarii Adaugă comentariu
Foarte util materialui privior la CARTEA DE VIZITĂ.
FELICITĂRI !!!
Dr. Q