Am luat un zucc de 24 de ore fiindcă am postat un comentariu pe care boții Facebook l-au considerat ca fiind nepotrivit. El arată astfel:
Precum vedeți, este o glumă. O glumă care nu se compară cu conținutul extremist, pornografic, fake-news etc. Cu postările ce explicit îndeamnă la ură. Mă rog, coincidența face că am luat acest Zucc la câteva ore după ce am postat pe Facebook chestia asta:
Câteva lucruri despre cele mai recente decizii #ElonMusk cu privire la #twitter:
- Nimic din conținutul pe care îl postezi pe aceste rețele de socializare *GRATIS* nu este al tău. Postări, comentarii, articole, clipuri, fotografii etc. Nimic.
- Conturile sau paginile tale de socializare nu sunt de fapt ale tale.
- „Plătești” pentru accesul *gratuit* cu date personale. Plătești de fapt cu libertatea ta.
- Conținutul pe care îl „deții” se află doar pe activele digitale pe care le deții – site-uri web, bloguri, platforme etc.
- Începe să investești în activele TALE digitale – hosting, securitate, legalitate, conformitate. Abia atunci vei avea control, responsabilitate și ownership.
- Privește conținutul pe care îl pui pe toate platformele *gratuite* ca pe ceva la care poți renunța. Nu știi niciodată când o persoană pe care nu o cunoști care lucrează pentru compania care deține platforma pe care ai postat conținut valoros va folosi o clauză din termenii serviciilor pe care nu i-ai citit niciodată pentru a-ți șterge munca sau pagina/contul.
Umberto Eco spunea:
„Rețelele de socializare dau drept de cuvânt unor legiuni de imbecili care înainte vorbeau numai la bar după un pahar de vin, fără a dăuna colectivității. Erau imediat puși sub tăcere, în timp ce acum au același drept la cuvânt ca și un premiat cu Nobel. Televiziunea a promovat idiotul satului față de care spectatorul se simțea superior. Drama internetului este că l-a promovat pe idiotul satului ca purtător de adevăr”
Folosesc rețele sociale de peste 15 ani – începând de la Hi5, la Twitter, la Facebook, la LinkedIn, la Instagram etc. Toate aceste rețele au în comun faptul că încalcă toate regulamentele de protecție a datelor personale, manipulează opinia publică în funcție de cine marcă banul, promovează conținut menit să genereze consum chiar dacă acel conținut provoacă suferință.
Facebook a pornit ca o experiență studențească și a ajuns să fie folosit pentru a porni revoluții, proteste, pentru a influența alegeri și pentru a polariza comunitățile. Noile regulamente ce vin de la Uniunea Europeană – Digital Markets Act, Data Governence Act, Data Act, AI Act – vor mai tempera entuziasmul acestor abuzuri, dar nu cred că este suficient.
Până când cei care întrețin aceste rețele sociale – advertiserii – nu se retrag, vom vedea aceste mizerii promovate.
Între timp, back to roots. Precum am spus și în postare, contează conținutul tău pe asset-urile tale digitale pe care le plătești. Învățați să vă deconectați de la rețelele sociale.
1 comentariu Adaugă comentariu
Sal! Cf? 😀