Tudor Galos

- The Blog of Tudor Galos -

Certificare de influencer

Ia neamule, câte una să ajungă la toată lumea

Articol din categoria: General

M-am trezit în această dimineață știind că va fi o zi grea. Multe call-uri cu clienții, task-uri întârziate ce trebuie rezolvate urgent, noi proiecte ce încep, oferte ce trebuie făcute. Mai trebuia să merg și la sală, să mă asigur că sunt toate cele necesare în casă, că furnizorii sunt toți plătiți, că copilul este luat de la grădiniță și convins să nu stea la locul de joacă la +40 de grade când toate toboganele fierb – în sfârșit, o zi de aia completă.

Și chiar căutam ceva să mă amuze, când mi-au picat ochii pe această minunăție: program IAB de certificare în Influencer Marketing. Gestionat de domnul Costin Cocioabă, cunoscut pieței de online din România pentru multe proiecte de succes. Spune Ioana așa:

„credem că este important ca brandurile sa fie informate atunci când colaborează cu creatori de conținut și este important sa știe ce sa verifice la un influencer înainte de a-l contacta pentru o colaborare”

IAB este organizația care nu a reușit vreme de mulți ani să impună standarde de bannere în piața de online din România (nu știu câte site-uri aveau cerințe speciale de bannere), care nu a reușit mai nimic cu framework-ul de consimțământ TCF2.0 dar care iată, vrea să impună un standard de „Influencer Marketing”, coordonat de către domnul Costin Cocioabă.

Ținând cont că „piața” de influenceri este fragmentată, ținând cont că multe din campaniile cu influenceri se fac pe principiul „cine are reach-ul mai mare” (nu contează că e fals sau nu), „cine dă rebate-ul în plic”, „cine este prieten cu X, Y, Z”, ținând cont că între mulți influenceri și multe brand-uri există colaborări de lungă durată bazate pe prietenie, respect, interese comune și relații intime, sunt curios ce succes va avea o astfel de certificare.

Ok, o să vină Florin și Dorin cu armatele de influenceri din Mocapp și 2Performant care vor semna orice li se bagă sub nas, însă nu văd influenceri adevărați ce nu mai au nevoie de vreo certificare gen Vali, Cetin, Andrei, Mihai și mulți alții certificându-se.

Rolul unei certificări este să crească încrederea în persoana certificată, însă acest lucru se poate face doar când organizația care certifică poate să susțină acel capital de încredere. Ori, IAB mai are de lucru aici – inclusiv în alegerea colaboratorilor cu care lucrează.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am venit sa spun ca aceste certificate se vor da pe bani 🙂

    Drept urmare o sa vrei si tu sa dai bani sa ai certificat de influencer :))

    Revin cu link de 2parale ca sa afiliere si influencereala .)

    3

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.