Ca să nu fiu acuzat că scriu doar despre chestii nașpa, am zis să vă prezint și partea plină a paharului în cazul epidemiei globale de COVID-19, boala cauzată de Coronavirus. Oportunități de business adică. De făcut bani, și nu pe porcării gen crescut prețul la măști de unică folosință.
Oportunitatea 1: lucrul de acasă.
Personalul „white-collar” al unei companii nu prea mai poate călători nici la birou, nici în deplasări. Și totuși are nevoie să fie productiv ca firma să poată în continuare plăti salarii angajaților și contribuții statului. Drept urmare, angajații au nevoie de o conexiune bună la net (netul pe mobil ar trebui să fie îndeajuns), laptop, cameră, căști și software de comunicații. Aici avem multe opțiuni: Zoom, Slack, Microsoft Teams etc. Orice întâlnire fizică se poate transforma într-o întâlnire virtuală. Da, avem whiteboard (Windows 10 are o funcție ce se numește Whiteboard ce transformă laptop-ul sau ecranul touch într-un whiteboard) digital, el poate fi văzut live de către fiecare participant la întâlnirea digitală. Fiecare din tehnologiile de mai sus înregistrează întâlnirea, permite partajarea notițelor, a documentelor, a spațiilor de lucru.
Deci firmele de IT care până ieri se plângeau că nu au ce vinde astăzi pot împinge soluții de comunicații remote care să permită fiecărui angajat să lucreze de acasă. Vorbim de soluții cloud-based a căror implementare durează cam o zi plus o zi de training (Virtual, bineînțeles). Nu știți cum? Întrebați-mă și vă ajut!
Oportunitatea 2: home-delivery
Deoarece personalul „white-collar” va lucra de acasă, el trebuie aprovizionat și cu de-ale gurii. Serviciile existente: Bringo, Takeaway.com, Uber Eats șamd nu au făcut față în aceste zile comenzilor. Am vrut să comand apă la EMAG (de lene) și au zis că mi-o livrează peste 5 zile. Drept urmare luați o mașină, bicicletă, ceva și intrați într-o astfel de rețea. Ca să faceți niște bani rapid. Sau vă faceți rețeaua proprie, dar durează până află lumea de ea.
Oportunitatea 3: produse de igienă
Cred că toată lumea vorbește astăzi despre igienă, deci organic a crescut piața pentru astfel de produse. Săpunuri, dezinfectante, șervețele umede – toate se vând mai bine. Deci intrați acum pe piață cu astfel de produse pe online și licitați pe cuvintele cheie asociate igienei. Aș recomanda să aveți soluții de livrare locală pentru produsele acestea deoarece curierii vor fi puțin ocupați în această perioadă.
Oportunitatea 4: cursuri online și webinarii
Odată cu înăsprirea restricțiilor de deplasare crește nevoia companiilor de a-și train-ui oamenii online. Drept urmare, acum este momentul să băgați cursuri, webinarii, articole online. Eu am cursuri online, webinarii și articole AICI, la partenerii de la Advisera. Ideea este că dacă v-ați gândit vreodată la un curs pe care vreți să îl țineți, acum este momentul să faceți ceva în acest sens. Intrați pe Udemy, luați-vă (online) o cameră bună, un microfon bun, un software bun de editare video și mult succes!
Oportunitatea 5: ecommerce
Dacă lucrurile se agravează, mall-urile și hypermarket-urile se vor goli. De oameni, nu de produse. Dar oamenii au nevoie de produse în continuare, deci acum este șansa să vindeți bine ceea ce vindeți. Dar vă trebuie bandă, vă trebuie back-up, vă trebuie scalabilitate, disponibilitate, stocuri și analize în timp real pentru a vedea și a putea estima ce cumpără clienții ca să nu rămâneți OOS (Out-Of-Stock). A, și bineînțeles, totul într-un mod legal, cu fluxuri de date personale documentate, notificări de confidențialitate, politici de cookie-uri, cookie-uri filtrate legal conform GDPR etc. Aveți întrebări? Vi le aștept AICI!
Mult succes și hai că trecem cu bine și de încercarea asta!