Tudor Galos

- The Blog of Tudor Galos -

Parteneriatul cu ING

De la antreprenori, pentru antreprenori

Articol din categoria: GDPR

Așa cum probabil ați observat pe Facebook și pe LinkedIn, am parteneriat cu ING și în următoarele luni voi posta pe nou-lansatul blog InBusiness, o inițiativă ING România pentru antreprenori și pentru IMM-uri, cu tips & tricks pe finanțări europene, resurse umane, business, AI, Tech, GDPR etc. Sfaturi utile venite de la antreprenori care au trecut prin chestii grele sau care au ajutat clienți să treacă prin chestii grele.

Ce veți regăsi în postările mele.

Am început cu partea de top greșeli care se fac în implementarea conformității la GDPR în diversele firme din România și din străinătate. Aceste greșeli le-am văzut de-a lungul carierei mele de consultant în protecția datelor, lucrând cu peste 200 de clienți din Europa, Statele Unite, Marea Britanie și Orientul Mijlociu. De asemenea sunt greșeli pe care le-am observat din diversele dialoguri avute pe la conferințe locale (cum ar fi seria de evenimente Business Evolution organizate de către DoingBusiness.ro), la training-urile pe care fie le organizăm împreună cu Corporactive (apropo, urmează unul de Advanced DPO, pentru DPO gurus care vor să treacă la următorul nivel), la training-urile și webinariile Advisera.

Urmează postări despre AI și Machine Learning, Data Governance, transformare digitală reală (nu retehnologizare) și mai văd eu.

De ce un parteneriat cu ING?

Probabil ați mai văzut postări de-ale mele critice despre bănci iar ING nu a fost ocolită de postările mele. Orice bancă are abordări bune sau greșite sau care sunt percepute a fi greșite – în calitate de client și de antreprenor mi-am exprimat tot timpul opinia și voi continua să o fac. Însă ING este o bancă internațională uriașă, pornită din Olanda și care a continuat să se extindă fie deschizând filiale în diverse țări precum România fie preluând bănci, cea mai celebră preluare fiind cea a băncii Barings Bank din Londra.

ING lucrează cu multe firme din România, creditează multe companii și este extrem de activă în spațiul IMM. Însă ca în cazul oricărei mari bănci, este nevoie de o schimbare a abordării relației cu clienții din zona IMM/ startups. Noile generații de antreprenori nu lucrează cum erau băncile obișnuite să lucreze cu clienții din zona mid-market și enterprise. În același timp, noile generații de antreprenori nu sunt obișnuite să gestioneze eficient riscurile la adresa business-ului și a clienților. Cel mai trist mi se pare faptul că o mare parte a antreprenorilor nu știu să își descrie business-ul – nu vorbim aici de prezentarea unor business case-uri, EBITDA, proiecții financiare, analiză de competiție; efectiv habar nu au să descrie cu ce exact se ocupă business-ul lor și de ce ar fi atractiv pentru investitori sau pentru clienți. Sunt membru TechAngels de peste doi ani, am participat la destule call-uri de investiții organizate de diverse bănci și uneori rămâi mască de ce auzi.

„Comandantul suprem” a fost un nene care la o conferință a întrebat pe reprezentantul unei bănci de ce nu îi finanțează achiziția unor titluri de stat. Adică de ce nu îl împrumută banca la o dobândă preferențială ca să crediteze el statul la dobânda dată de stat. Păi de ce nu ar finanța direct banca statul (lucru pe care duh, îl face?).

Acest blog cred că este un mecanism de comunicare mult mai bun cu IMM-urile decât ce s-a încercat până acum. Sfaturile pe care noi le dăm pe acest blog vin din experiență și sper să primim destule comentarii – pozitive și negative – din care să învățăm cu toții.

Ce se poate îmbunătăți?

Sper ca această inițiativă a ING să evolueze astfel încât și mai mulți experți să publice articole de valoare pentru IMM-uri și pentru start-up-uri. Sper să se întâmple activări, discuții, brainstorming – chestii din care și ING și antreprenorii să învețe.

Banca trebuie să își automatizeze fluxurile de lucru cu clienții, să devină totul cât mai simplu cu cât mai puțină birocrație (sau e-birocrație), să apară produse noi destinate startup-urilor care au cu totul și cu totul alte nevoi de finanțare, să vedem produse destinate IMM-urilor ce doresc internaționalizare sau extindere – totul in-synch și cu programele locale sau europene de finanțare. Să aibă un dialog constructiv cu clienții astfel încât aceștia să îi perceapă ca pe un partener.

IMM-urile sper să învețe ce înseamnă să își prezinte business-ul, să facă un business case, un audit intern, să înțeleagă valoarea conformității cu diversele legi și regulamente (și să înțeleagă că orice neconformitate se reflectă negativ în valoarea firmei), să se transforme digital și să privească banca ca pe un partener.

Este o cale lungă, dar direcția este cea potrivită.

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Marea mea problema cu ING este nivelul tehnic vizibil din exterior: pentru homebank renunta la digipass (pe care il consider o solutie suficient de sigura) si forteaza clientii sa treaca la autentificarea prin parola (cu niste restrictii de te doare mintea) + SMS, solutie care e considerata nesigura de multi ani.
    Cata vreme nu ofera o solutie de autentificare sigura, de ce as avea incredere in ei?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.