Tudor Galos

- The Blog of Tudor Galos -

Tu știi câte accidente ai evitat astăzi?

România este campioană la proba de ucis cu autoturismul

Articol din categoria: General

Astăzi am făcut din nou drumul București – Oradea cu mașina și din nou m-am minunat că am ajuns cu bine acasă. Pur și simplu campionatul de înfipt mașini în alte mașini, camioane, copaci, pietoni, parapeți, clădiri este în toi și concurenții sunt foarte dedicați!

Dacă ai sfințit mașina nimic nu ți se întâmplă.

Nu trebuie să îți pui centura dacă ai sfințit mașina. Nu trebuie să o duci la mecanic, să arunci banii de pomană. Jah este cu tine și te ferește de necazuri. Și dacă totuși te cheamă la El, asta este, nu ai mai avut zile. Rudele vor plânge câteva zile după care se vor lupta pe bruma de avere pe care le-ai lăsat-o în timp ce îți vor lăsa mormântul să se umple de bălării. Da, își vor mai aminti de tine la parastase, ocazie să mai bea și prietenii tăi fără tine și să bârfească ce porc erai.

Lipește-te de mașina din față, consumi mai puțin carburant.

Nu lăsa prostul să scape, ține-te de el ca să îl poți depăși la milimetru, să îi arăți ce șmecher ești. Da, s-ar putea să te înfigi în el, dar oameni sunteți, de ce s-ar supăra pe tine și ar zice chestii urâte despre inteligența mamei tale? În plus, ai sfințit mașina și se aplică punctul de mai sus.

Nu contează că mașina ta este cazan, ești cetățean european și ai drepturi.

Și ce dacă mașina ta face și ciorbă și țuică? Bagi pedala în ea, tremură roțile (are patru cauciucuri, toate diferite, dar uite ce frumos merge la 150km/h), depășești tot. Și ce dacă plouă? Cum adică mașina acvaplanează, da ce e, vapor? A, riști să iei un copac în brațe? Nu-i bai, ridică nevastă-ta o cruce faină, pe lângă cele câteva sute de pe drum și aia e, își va mai aminti lumea de tine la parastase când oricum vor bârfi ce porc erai.

Plânge-te de lipsa autostrăzilor, dar pe autostrăzi circulă tot ca la mă-ta-n cătun.

Are autostrada trei benzi? Stai pe banda trei, să vadă lumea ce șmecher ești tu mergând cu 80km/h. A, plouă? Stingem farurile să nu se ardă becurile de la apă. Și ce dacă iei flash-uri din spate, să te ocolosească cum făcea și calul Năsoilă a lu’ Disperatu’ în cătun la mă-ta când alerga de nebun.

Sunt 564 de cruci pe DN2. Pe DN1 cred că stăm mult mai prost. Fiecare șosea din România este un uriaș cimitir. Soluțiile au fost dintotdeauna la îndemâna „oficialilor” – o denumire prea frumoasă pentru niște tâlhari – camerarea integrală a șoselelor, speed cams, drone, sistem central de monitorizare cu emitere automată de amenzi. Însă vor fi amendați tot „oficialii” – și asta nu le place. Așa că oamenii mor!

Ce spuneți voi acolo? Educație? Edu ce? S-au pierdut 30 de ani, ani în care cetățenii au devenit primate și s-au urcat la volan.

6 comentarii Adaugă comentariu

  1. Solutia e simpla: la buzunar – RCA sa creasca la orice accident (chiar si nu din vina ta). Asa ies din discutie cei care „se baga”, cand altul greseste, ca stiu ca legal nu e vina lor (deci nu ei platesc pocinogul). Eu am fost implicata intr-un accident produs de un viteaz, care sustinea ca nu are nicio treaba, ca el NU a atins nicio masina. Dar l-a sicanat pe altul, care, pentru a evita un parapet (in care se infigea forever), m-a troznit pe mine. Distractiv este ca smecherasul cu sicanele, desi teoretic nu a fost implicat in accident (el s-a strecurat fara probleme langa noi), a platit AMBELE masina. Numa’ la a mea au fost reparatii de 8000 de lei, nu stiu cum a fost la celalalt sofer.

    Pun pariu ca istetul asta acum beleste ochii de 3 ori, inainte sa mai faca sicane.

    Am avut noroc de un politist mai istet, care a vazut cazul mai departe decat „masina domnului nu a atins nimic”, in ideea in care domnul in cauza provocase accidentul de fapt.

    Daca de fiecare data, cand pusti masina, creste RCA-ul, incepi sa fii mai atent, pentru ca doare, chiar si cand nu e vina ta. Si atunci inveti sa EVITI un accident, pentru ca nu ai chef de stres suplimentar.

    Unde imparatesc eu mai e o chestie, asigurarea de masina plateste si tratamentele celor busiti, asa ca, in momentul in care busesti pe careva, te astepti ca asigurarea sa mai dea 20-30 de mii de dolari (sau mai mult) sa-l repare pe accidentat (si pe tine, NY fiind in no-fault state), dupa care, normal, vin dupa tine cu rate si mai mari. Si degeaba fugi la alt asigurator, ca si ala te beleste, pentru ca stie ce istoric ai si iti ofera asigurare de 3 ori mai scumpa decat la aia care nu sunt implicati in accidente.

    Noi am fost de partea scurta a paiului, cand am venit, pentru ca nu aveam istoric in SUA, desi barbata-miu conduce de 30 de ani. Asa ca am platit 260 de dolari pe luna, timp de un an, de mi-a venit sa plang langa masina. Acum dam 700 si ceva pe 6 luni, dupa 2 ani de condus fara incidente.

    1
    • #2 Comentariu nou

      Da, foarte isteata esti. Intra un tembel in tine, platesti mai multa asigurare. Foarte fair. 🙂

    • #3 Comentariu nou

      Asta cu crescutul RCA chiar dacă nu ești de vină e o aberație, să fim serioși (și nu mă refer la cazurile când ești de vină moral vorbind). De-aia există sau ar trebui să existe amenzi și de-aia trebuie să fie suficient de mari încât să doară. Sunt țări unde dacă depășești o anumită viteză peste cea limită nu numai că-ți ia permisul pe câțiva ani ci îți confiscă și mașina. Un pic mai eficient decât penalizare la RCA dacă nu ești de vină, nu crezi?

    • #4 Comentariu nou

      A facut unu` crima la 10 metri de tine. Paiii, sa intri si tu la parnaie.
      Te-a injunghiat cineva. Sa faca puscarie si ala, dar si tu. Ce cautai cu coasta in cutitul lui?!
      Urla unu` in autobuz? Amenda pentru toti pasagerii ca au disturbat linistea publica.

      Vrei sa treci pe verde prin intersectie, dar vine unu` beat ranga cu 90 kmh si se propteste in tine? Toata lumea e de vina! Sa plateasca toti! Nu o sa mai respectam reguli, ca si asa suntem trasi la raspundere si nevinovati.

      … ca daca e mai scump reusesti sa eviti accidentul. Daca e mai ieftin zici „laaasa sa intre in mine ca si asa nu-mi creste RCAul.”

      Because Fck Logic!

  2. Legea e de partea infractorilor ca doar e facuta de ei pentru ei. De aici si numeroase scutiri de amenzi, contestatii etc. Recent doreau sa aprobe o lege care impunea sa activeze doar radarele ANUNTATE.

    Dar trecand peste asta, legea rablei este iar proasta. Avem in Romania parc auto invechit si cu ITP-ul luat pe spaga. Cate masini au ITP-ul pe bune? Mereu cand politia si RAR-ul fac o razie, pac cu recor de amenzi pentru nereguli la masina…Dar e un strop intr-un ocean!

    Avem cele mai multe masini puternice pe cap de locuitor din Europa si asta pentru ca Romania acceptoate toate ligheanele folosite de batranici pana la piata, iar impozitele sunt mizilic. Cati isi permit BMW-uri si Mertane prin Italia, Olanda, Franta? Sau aia aleg Alfa Romeo, Fiat si Peugeot pentru ca sunt nationalisti? Britanicii au cumparat Dacia pentru ca ne iubesc? 😀 Subiectul e amplu.

    S-a evaluat coruptia la nivel de permise auto? Dupa cazul Pitesti, parca maia era un caz unde au anchetat aproape toti examinatorii pentru spaga. Pe unde se intampla? Stiu multi analfabeti cu permise…Cum o fi luat permisul? A avut cineva curaj sa verifice toate centrele de examinare si eliberare permise? Pai cum sa faca asta cand se fac multi banuti…putin cu putin se face suma mare.

    Si de aici toata jungla asta din trafic!

    1

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.