Nu am mai băgat mituri de peste o lună, așa că este momentul să revin cu un mit de calitate pe care văd că brand-urile continuă să îl abuzeze. Înainte de asta, capitolele precedente:
Mitul #6: Sex Sells
Văd aproape în fiecare zi vizualuri făcute de fel de fel de creativi talentați ce încearcă să decline un mesaj de brand într-o aluzie mai mult sau mai puțin sexuală. Începând de la aluzii fine până la mizerii de autobază de municipiu, fel de fel de obsedați sexual sunt lăsați la butoane pentru a-și vomita frustrările în advertising făcând praf brand-ul, produsul sau serviciul comunicat.
Mesajul cu tentă sexuală atrage atenția dar nu o menține.
Într-o lume în care găsești la o primă căutare pe net orice fetish sexual, oricât ar părea de deplasat, să comunici sex pare ilogic și trist (cu excepția produselor cu efect în sex sau a serviciilor sexuale, acolo da, are sens). Și totuși „hai să băgăm reach” rupe din nou norma și vedem vizualuri cu cetățeni dezbrăcați, mesaje cu tentă sexuală, glume de autobază șamd. Și da, ții minte gluma dar nu brand-ul.
Un studiu al Universității din Illinois a arătat fix acest lucru: mesajul sexual a atras atenția dar nu a generat vânzări.
Studiul se bazează pe analiza a 78 de studii de advertising făcute pe parcursul a 30 de ani. „We found literally zero effect on participants’ intention to buy products in ads with a sexual appeal”. Și totuși, vedem orori peste orori – mai jos un ad pentru care Alka și-a luat amendă.
Mă distrează când văd influenceri care se dezbracă cu orice ocazie pentru a promova ceaiuri, mâncare, servicii, motocoase sau rotopercutoare. Reach-ul arată fantastic, vânzările întârzie (e criză domle).
Ce este de învățat de aici: Sex sells jack shit, unless you sell sex.