Am văzut la cel dintâi Sîrb al țării că la emisiunea Românii au talent la PRO TV au adus un copil de cinci ani ce a rostit poezii patriotice. Chestii cu vândutul țării, etc, pe care un copil nu are cum să le înțeleagă. Și se întreba pe bune Ovidiu dacă Protecția Copilului sau alte organizații se vor sesiza. Probabil că nu, de ce ar face-o, copilul a livrat, abuzul este greu de probat deci mergem înainte, business is business și cineva plătește acele reclame pentru audiența generată de Românii au talent.
PRO TV este un business.
Oamenii nu plătesc un abonament pentru conținut premium, oamenii primesc conținut media susținut de reclame. Cu cât este audiența mai mare cu atât ratecard-ul este mai scump. Audiență mare = bani mulți. PRO TV tot timpul a fost bun în a intui bine ce publicul urmează să consume. Așa au apărut produse gen Andreea Esca, Măruță, Știrile de la ora 5, etc. Când manelele deveneau mainstream PRO TV a adus maneliști ce au interpretat Imnul Național al României. De 1 Decembrie. Da, s-au isterizat patrioții adevărați dar who cares? Business is business.
Emisiunea Românii au talent este un produs.
Dincolo de conținutul emoțional și de cazurile sociale grave relevate în emisiune, vorbim de un produs care are forecast, buget, ROI. La sfârșitul zilei copilul de cinci ani de mai sus a „vândut” niște reclame în „prime time”. Posibila sa suferință și/ sau exploatare nu interesează pe nimeni. Audiența care începe să adere tot mai mult la valorile AUR (să nu credeți că PROTV nu a intuit perfect acest trend) va aprecia mesajul naționalist al unui copil, simbol al purității, inocenței dar și al viitorului țării. Ah, se vor pierde niște intelectuali non-AUR? Eh, cifrele vor arăta dacă emisiunea a avut sau nu succes.
AUR nu este despre inculți și proști.
Încep să văd mesaje pseudo-naționaliste și patriotarde scrise de oameni pe LinkedIn. CXO-i, project manageri (cu certificări), board members, artiști – sunt foarte mulți înregimentați în ciorba AUR. Nu faceți greșeala să credeți că membrii AUR sunt cei pe care îi vedeți protestând împotriva măștilor și a măsurilor Guvernului pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus. Membrii AUR nu sunt toți Șoșoacă. Nu categoria Șoșoacă (exclusă de altfel) mă sperie, ci categoria acelor intelectuali inteligenți, tăcuți, care la momentul potrivit vor ieși să vorbească despre naționalism mascându-și extremismul și anti-globalismul sub mantia patriotismului. Iar pentru ei acel copil de cinci ani a reprezentat un uriaș boost de încredere.
1 comentariu Adaugă comentariu
Stai liniștit, tu nu ai văzut fata îmbrăcată în uniformă Mao, tot la Romanachii aw Tawleănt.
Știi cum spargi naționalismul la români? Întreabă-i dacă și-ar vine imobilul cu 80% mai puțin decât cer la o casă/vilă sau chiria oferită semnificativ de mult scăzută. Vezi comentariul meu: https://tudorblog.ro/2021/02/17/ce-facem-noi-cand-gresim/#comment-1118
Așa spargi naționalismul la români: dacă și-ar pune deoparte arghilofilismul deoparte.
Nu în sens comunist, nu, în sens de reducere pentru că „hai că suntem români”. Să vezi atunci cum și ultimul corporatist fără vlagă de pe Linkedin sau unde vrei tu, mustrează din nas, sau favoriții bloggerilor, agențiile de publicitate. :-))