Bubuie internetul zilele acestea de „scandalul” Plush Bio în care unele vedete – Gina Pistol, Dorian Popa, Antonia, Andreea Mantea, Bianca Drăgușanu, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu, Nicole Cherry, Inna – au promovat niște produse ce au provocat probleme medicale serioase unor clienți ce le-au achiziționat. Întreaga știre AICI.
Vali prezintă AICI o foarte bună analiză a ultimelor evoluții în acest scandal. Ca de obicei e cu victimizare, pus poale-n cap, „ce vină am eu” etc. Cu siguranță autoritățile (sesizate deja) vor face puțină lumină în acest scandal.
Vreau însă să ne uităm la efectele tuturor scandalurilor cu „vedete” care au inundat rețelele sociale în ultima vreme. Mai țineți minte Antonia vs Volvo? E, iat-o din nou în centrul unui nou scandal. Ai fi zis că brand-urile se vor reorienta și nu vor mai lua influenceri care au avut probleme de credibilitate. Să fim serioși, e foame mare, „lumea uită”, asta cu etica, principiile, coloana vertebrală este pentru ăia cu bani, nouă ne e foame. Selly și Dorian Popa, ediția de carantină, cu tot cu tuns când toate frizeriile erau închise? Shut the front door (expresie învățată de la o americancă), fraierilor, v-am făcut.
Ei bine, nimic nu s-a întâmplat. În continuare pseudo-vedetele sunt plătite să promoveze toate tâmpeniile care nu au absolut nicio legătură cu ce comunică ele de obicei, iar la analiza de vânzări se va invoca ca de obicei că „e criză”. Face tovarășul Cismaru promovare la Băcănia Gabioti, și cu o investiție strategică le dă la ăștia jos site-ul de la comenzi. Dar vai, nu e cu vedete, nu merită menționată. Așa este, nu toți trebuie să facă bani, unii trebuie doar să îi cheltuie.
În criza ce urmează (nu, încă nu a început) vor conta (din nou) specialiștii. Cei care știu să orienteze corăbiile printre stânci, care știu unde să taie, unde să investească, unde să optimizeze. Și cu cine să lucreze.
În rest, da, pseudo-vedetele și influențării vor fi în continuare plătite sau li se va da de mâncare (Florin de la Mocapp a creat o platformă de barter, deci dacă aveți șuncă, brânză, lapte, ulei, făină, orez etc pe stoc băgați cu încredere într-o campanie cu influenceri), dar puțini dintre ei vor produce și rezultate.
La cursul de Next Generation Marketing vorbesc despre Always-ON Marketing și Brand Advocacy, despre puterea referințelor de la clienți și fani; bineînțeles, pentru cei ce au urechi să asculte.