Cu P sau fara P
519
post-template-default,single,single-post,postid-519,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Cu P sau fara P

Motto:

„Să fie publicitate dar să știm și noi!”

Autor necunoscut

Vuiește internetul zilele acestea despre moralitatea de a marca sau nu articolele considerate „publicitare” cu P. Dacă pui P la început sau la sfârșitul titlului articolului sau postării. Ce se întâmplă dacă nu pui?

Cred că P-ul acela nu mai face nicio diferență. Văd la un blogger articol marcat cu P urmat de articol fără P, deși articolul fără P e mai cu P decât cel cu P ca să zic așa. Și aici vin întrebările:

  • Ce ne facem cu articolele/postările care nu sunt plătite dar care generează alte beneficii colaterale? (gen ești invitat la vreo lansare sau băgat într-o campanie fiindcă ești drăguț sau cuminte)
  • Ce ne facem cu articolele/postările ce dau explicit în anumite brand-uri, în timp ce alte brand-uri sunt lăudate (și de la care există campanii)?
  • Ce ne facem cu articolele/postările ce se vor invitații pentru anumite brand-uri de a lua autorii în vizor la următoarea campanie?

Influencerii/ bloggerii/ vloggerii o ard intelectual pe „noi nu promovăm produse în care nu credem” (și vedem apoi drame gen Plush Bio) și apoi se disculpă spunând că „așa a fost brief-ul”. Ce P, ce fără P, totul e cu P. Inclusiv postările pseudo-filozofice au o uriașă doză de P în ele.

Văd alți onlineri angrenați în fel de fel de challenge-uri care mai de care mai cretine – sincer cred că în agenții flow-ul este următorul:

  1. Vine brief de la client: vrem ceva de buzz.
  2. Se deschide săculețul cu nutreț, se rulează niște inspirație, se aprinde inspirația.
  3. După două ore se deschide și votca.
  4. După încă o oră: „c*a, hai să o punem de niște challenge-uri”; „băi dar n-am avut challenge și la ultima imbecilitate cu clientul X?”; „așa și? Alegem pe influencerii A, B, C că ăștia sunt mai fomiști ca restul, au o audiență exclusiv formată din cretini analfabeți care nu-și mișcă degetul cu care își împing saliva în gură, facem și reach, tăiem și factură, și asta a fost”; „gata boss, avem challenge”
  5. Influencer: „M-am gândit să propun un challenge fanilor, și brandul Y s-a băgat alături de noi bla bla bla”.

Și vezi oameni serioși care în teorie ai spune că au drept de vot că performează niște penibilități pe care nici adolescenți pe prenadez nu le-ar accepta. Mno, marchezi aia cu P? Mai are sens să te chinui să marchezi oroarea cu P?

Tags:
No Comments

Post A Comment