Tudor Galos

- The Blog of Tudor Galos -

Relevanta unui influencer

Articol din categoria: Lifestyle

Resetul economic care se întâmplă în aceste zile dă peste cap milioane de business-uri din întreaga lume. HORECA s-a trezit fără venituri și odată cu HORECA toate firmele care ofereau servicii companiilor din HORECA. Transporturile au picat și ele, asigurările odată cu transporturile, și din nou firmele care ofereau servicii companiilor din aceste domenii. Firmele cu spații de birouri transpiră tot mai greu iar firmele ce aveau magazine în zonele de birouri încep să închidă dacă nu au închis deja.

Firmele ce organizau evenimente pe bandă rulantă au fost lovite rău de tot și dacă anul 2020 se arată a fi de coșmar, nici 2021 nu arată mai bine. Să fim serioși, vom avea încă trei sau patru ani de trăit în stil pandemic – ridicări de restricții, impuneri de restricții.

Influencerii așa cum au ajuns ei acum – pe bloguri, vloguri, Instagram, TikTok, Onlyfans (credeți că „producătorii de conținut” de pe Onlyfans nu sunt influenceri? Think again), Snapchat, Reddit, Patreon etc – trebuie să își regândească puțin abordarea deoarece lucrurile nu mai merg cum mergeau odată.

Încă există inerție în modul în care companiile abordează lucrul cu influencerii – brand-ul se duce la agenție, agenția se duce la influencer, îi dă produsul, banul, agreează prin contract niște postări, influencer-ul livrează și apoi Dumnezeu cu mila. Nu se uită nici naiba la vânzări – influencer-ul emite factura către agenție, agenția către client, fiecare bagă în raport vizualizări #fărănumăr, iar la următoarea ședință de vânzări la client marketing-ul va veni cu Excel-ul cu reach-ul și aia a fost.

Însă în condițiile în care bugetele pică, în condițiile în care aproape totul poate fi măsurat, abordarea de mai sus va pica din lipsă de resurse. Viitorul arată puțin altfel: influenceri implicați în procesul de comunicare dar și de vânzare al produsului sau al serviciului (dacă sunt plătiți) sau influenceri-fani care luptă din pasiune pentru produsele și serviciile oferite de către brand (niciodată plătiți dar răsplătiți).

Cel mai bun exemplu l-am văzut la Cetin Ametcea, care nu doar că a promovat în ziua de Black Friday măștile de la Print Center ci a integrat vânzarea măștilor în articolul de blog; practic tu nu părăseai blogul deloc, nici când plăteai comanda. Articolul de promovare a devenit un instrument de vânzare care a putut clar măsura nu doar reach-ul dar și conversiile și vânzările finalizate.

Andrei Cismaru a promovat Băcănia Gabioti prin intermediul unei serii de articole, și pe blog și pe rețelele sociale și a generat o creștere spectaculoasă a vânzărilor.

Magazinul Answear.ro și-a promovat produsele prin intermediul unor influenceri care fiecare au primit coduri de reducere personalizate pe care le-au diseminat. Dincolo de reach ai putut să vezi destul de bine conversiile dar și relevanța influencerilor.

Cei de la Râureni au ales o strategie de promovare prin intermediul comunității de fani. Fiindcă la început am fost implicat în această strategie nu pot da foarte multe detalii însă puteți vedea interacțiunea fanilor cu brand-ul la fiecare postare a brand-ului pe canalele de Social Media. Și la fiecare postare fanii vorbesc despre produsele ACHIZIȚIONATE.

Tot mai puține brand-uri își vor permite să angajeze influenceri la hectar. Să vezi influenceri ce primesc mașini în teste și despre care spun „când voi avea bani îmi voi cumpăra așa ceva” – ce sens are să dai o mașină unui influencer care nu își permite să achiziționeze așa ceva? Bineînțeles că va fi extaziat de orice cazan va primi, dacă are încălzire în scaune! Mă uit la un văr de-al meu ce are câteva BMW-uri, care a avut Porsche și Lexus. Dar care a avut și Hyundai și Toyota și care peste tot pe unde merge închiriază mașini de lux. Ce impact are o postare de-a lui despre o anumită mașină pe LinkedIn sau pe Facebook în rândul cunoscuților săi din bulă versus o postare de-a unui influencer cu un milion de fani dar care nu își permite acea mașină? Reach-ul în cazul al doilea clar va arăta mai bine, interacțiunea la fel („da, și eu visez la o astfel de mașină”) dar în primul caz vom vedea sigur vânzări!

Am văzut campania Orange Smartphone Tester pentru Galaxy Note 20 Ultra 5G. Marea majoritate a celor care au testat telefonul au spus clar că nu îl vor cumpăra dar îl recomandă. Serios, acesta este scopul?

2 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Deci sa comparam niste commodity sold by influencer cu produse de lux. Crezi ca are sens sa le judecam pe aceleasi criterii de conversie? Nu zic ca nu ai dreptate, in principiu, dar ar fi fost mai credibil daca aduceai ca exemplu pozitiv si un influencer care a vandut in zona de produse de lux.

  2. #2 Comentariu nou

    Sunt multe exemple în zona de luxury, acolo conversia merge și mai bine cu influenceri care sunt fani ai brand-urilor!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.